szövegírás

A szövegírás szerepe a sales világában

Dalszöveg, vers, könyv, esszé, különféle hírek és beszédek. Ezek mindegyikének köze van a szövegírás művészetéhez, most azonban mégsem ilyesmikről lesz szó. Közel sem! Talán elsőre nem gondolnánk, hogy ez a téma szorosan köthető bizonyos reklámtevékenységekhez is. Aki interneten keresztül kínál bármilyen terméket vagy szolgáltatást, annak valószínűleg nem ismeretlen a SEO-tudatos honlapkészítés témaköre. A három betűs szócska a Search Engine Optimization rövidítése, ami keresőoptimalizálást jelent. Ez a stratégia tulajdonképpen a webshop szövegírás alapja. De miért kellene a különféle értékesítést folytató netes oldalakra bármilyen hosszabb iromány?

Méláztál már esetleg azon, hogy például a Google mi alapján állítja össze a találati listáit? Teljesen random vajon? Természetesen nem, hiszen akkor a relevancia nem tudna érvényesülni. Hirdetés, üzlet és pénz kérdése lenne az egész? Nyilván mindezek szerepet játszanak, de a kulcs nem itt van elrejtve. Ami valóban számít, az a jól összerakott tartalommarketing, vagyis az kompakt és kreatív szövegírás. Ha ez maximálisan rendben van, akkor az algoritmus a találati lista elejére fogja dobni a weblapot.

Könnyen belátható, hogy egy portál hitelessége és megbízhatósága a rajta található cikkek nívójától függ. Ha ezek informatívak, szakmaiak és témába vágóak, akkor tudhatjuk, hogy jó helyen járunk. Viszont, ha kusza írásokkal találkozunk, hamar továbbállunk. Egyből lerí, hogy a szövegírás szenvedéllyel történt, kellő hozzáértéssel és odafigyeléssel, vagy csak egymás hátára dobált szavak halmaza az egész. Silány minőséggel a kudarc borítékolható. A sikerhez vezető út munkával van kikövezve. A befektetett idő és energia viszont meghozza gyümölcsét. Amennyiben nem megy első nekifutásra, azért csüggedésre semmi ok, mert a színvonalas szövegírás tanulható és gyakorolható.

Autodidakta módon is sok mindent elsajátíthatsz, de ma már számos tanfolyam, illetve szakirodalom is a rendelkezésedre áll. Ha pedig igényes a szövegírás, ami együtt jár az optimalizált tartalommal, az egyből meglátszik a bevételen is. Több kattintás, több potenciális kliens és ezáltal több valós vevő. A képlet ilyen egyszerű. Persze az elismerés nem egyik napról a másikra jön. Gyakran hosszú hónapok kitartó melójába kerül a kézzel fogható eredményesség. Megéri ebbe fektetni, hiszen a szövegírás révén organikus módon javítható az oldal látogatottsága. A megszerzett tudás pedig nem vész el! A pontos fogalmazás, a tájékozottság és a precizitás jó eséllyel az élet más területein is kedvező készségként fog visszaköszönni!

spacer