A 2011-ben debütáló Xiaomi elektronikai vállalat egy csapásra megváltoztatta az akkori világpiacot, megkérdőjelezhetetlenül bebizonyítván, hogy nem minden bóvli, ami kínai.
A kezdeti sikerek után, a Xiaomi alig 3 év alatt az Apple és a Samsung babérjaira törve, a harmadik legkeresettebb mobilgyártóvá vált, ami már önmagában is elképesztő. A Xiaomi ár tekintetében, ennek ellenére alacsony maradt. A márka termékeit a kiemelten magas és kedvező műszaki tulajdonságok mellett a szép, letisztult dizájn és a megbízható, gyors működés jellemzi
. Érdemes egyébként szót ejteni a kínai vállalat marketingstratégiájáról is, hiszen az merőben eltér mindattól, amihez eddig szoktunk. A cég ugyanis szakított a hagyományos reklámstratégiával, hiszen a legnagyobb hangsúlyt a közösségre és a közösségi hálózatra teszi és roppant figyelmesen reagál a vásárlói visszajelzésekre.
A Xiaomi árára is igaz az iménti kijelentés, hiszen elmondhatjuk, a márka modelljei megfizethetőek és kedvezőek, így bárki könnyedén megengedheti magának a befektetést.